تخطى إلى المحتوى

الحلقه الخامسه من [ قصة يوميات عضوات سيدتى] قصص 2024.

الحلقه الخامسه من [ قصة يوميات عضوات سيدتى]

خليجية

السام عليكم ورحمة الله وبركاته

الحلقه الخامسه

مشاهده ممتنعه لكم جميعا

الحلقات التى عرضت من قبل

https://www.sedty.com/vb/53/sedty76971.html

https://www.sedty.com/vb/53/sedty77574.html

https://www.sedty.com/vb/53/sedty79127.html

https://www.sedty.com/vb/53/sedty82694.html

ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

الحلقه الخامسه

-المهم
ام تذكار لبست واخذت العربيه
على اقصى سرعه
وطايره لمدرسه دانه لتشوف شنو حصل فيها
ومن كثره السرعه اصطدمت بعربيه
وتطلع منها شموخ العـز

شموخ العز: شو فيكى ما تشوفين ..؟
ام تذكمار: انا اسفه والله بس مستعجله صديقتى تعبانه
شموخ العز: طيب بس سوقى بهدوء شويه اختى
ام تذكار: حاضر انا بعد اسفه .. مكن امشى الحين
شموخ العز: لا كيف تمشى وانتى هيك تعى انا بوصلك
وبعدين سيارتك اتخرشمت ما ينفع
ام تذكار: تسلمى اختى .. لا عدمت الله يوفقك

– ركبوا شموخه وام تذكار وعلى المدرسه

– زهراء وريما ما عرفين شنو يسوأ
زهراء: طيب سنديها معايا يا ريما
ريما: طيب يلا بسرعه نروح لدكتوره المدرسه

نزلوا البنات لدكتوره المدرسه

زهراء: لحقينا .. لحقينا
الدكتوره: شنو فيكم يا بنات
ريما: مس دانه اغمى عليها فجاه
الدكتـوره: طيب طيب اتركوها لى
واطلعوا بره الغرفه

زهراء: طيب ناطريك برات الغرفه بس طمنينا
الدكتوره: خلاص خلاص هيدا شغلى يا بنات

– خرجت زهراء وريما واقفين برات الغرفه
ناطرين الدكتوره

– فى هادا الوقت دخلت شموخ وام تذكار على المدرسه
ركنوا العربيه وطالعين

ام تذكار: لو سمحت اخوى .. فين الاستاذه دانه
عامل النظافه: الاستاذه دانه تعبت حيل وراحت عند دكتوره المدرسه
شموخ : يا ساتر يا رب طيب وفين غرفة الدكتوره
عامل النظافه: الدور الثانى من هادا المبنى بجوار المكتبه
شموخ: مشكور اخوى

– تطلع شموخ وام تذكار على فوق
ويلاقوا زهرا وريما وافقين
ينطروا جمبهم لين تخرج الدكتوره

ام تذكار: منو فيكم زهراء
زهرا: انا
ام تذكار: شكرا حببتى على اخبارى
زهراء: لا ابدا يا خاله هيدا الواجب
شموخ: ان شاء الله تتحسن صحتها

– زهراء تكلم ريما
زهراء: مو هاى تشبه شموخ العز من منتدى سيدتى ؟
ريما: اى ان ابعد كنت لسه هقولك
زهراء: تعى نسالها
ريما: زهراء اسكتى شويى احنا فى ايه ول افى ايه
زهراء: اوبس اوك ^.<

-خرجت الدكتـوره

ام تذكار: خير يا دكتوره شنو فيها
الدكتوره: خير ان شاء الله
الصراحه هى مصابه بضربه شمس
ام تذكار: شنو يعنى شو ..؟
الدكتوره: يعنى شكلها وقفت فى الشمس مدة طويله
وهى بشرتها حساسه فاصيبت بضربة شمس وهيدا اللى خلالها يغمى عليها
ام تذكار: طيب وهيدى خطيره
شموخ: لا .. انا واحده صديقتى عانت منها من قبل
وما خطيره ول اشىء بس تشرب المثلجات
الدكتوره: تماما مثل ما قالت المدام ^^
ام تذكار: مشكوره يا دكتوره
الدكتوره: العفو هيدا عملى
عن اذنكم عندى تلميذه مرضه
ام تذكار وشموخ: تفضلى

زهراء: شو هنعمل الحين يا ريما
رما: احنا ما لنا دخل هما كبار يعرفون يتصرفوا
تعى نروح على الحصص تبعنا وبعدين نروح نزورها بالبيت
زهراء: اى يلا بينا
بس اول بسالها هى شموخ العز من منتدى سيدتى او لا

زهراء: احم .. هلا
شموخ: هلا يا حلوه شو فيك
زهرا: كان عندى سؤال عسى ما يكون تقيل عليكى
شموخ: تفضلين^^
زهراء: هو انتى شموخ العز من منتدى سيدتى ..؟
شموخ: بالضبط شو انتى تعرفينى ..؟
زهراء: اى اى وانتى بعد تعرفينى
انا عسوله اوى مشرفة قسم القصص والروايات
ريما: وانا بعد سيرنا مشرفة قسم سيدتى انمى
شموخ: والله شلونكم حبيباتى .. صدفه جميله
زهراء: اى ما كنت اتوقعك بها الحلا ^^
شموخ: ههههههه بكاشه تسلمين
ريما: بس عن جد اتشرفنا اننا شوفناكى
شموخ: انا بعد حبيباتى ^^
زهراء: اقولك ذكر ام تذكار يسلى جمبك هى هتاف القصيم ^.*
ريما: ههههههه يلا نحن طالعين تبون شىء
شموخ وام تذكار: لا تشكرون سلام يا بنات

– شموخ راحت عن دام تذكار لقتها بتبكى
شموخ: شو فيكى حببتى ..؟
ام تذكار: انا خايفه عليها
شموخ: لا يا قلبى هاى والله مو شىء خطير
انا اعرف الاسعافات الاوليه تبعها
ام تذكار: طيب اختى اذا تكرمتى تسويها لها
وبناخدها ع بيتى
شموخ: اوك يلا بينا

– ياخذون دانه فى سيارة شموخ وطاعلني على بيت ام تذكار

-زهراء وريما طلعوا على الفصل وقابلوا ليلى فى الطريق
اتسمروا مكانهم

زهراء: ريما شايفه يلى ان اشايفه
ريما: اى مين هذه
زهراء: هذه على ما اظن ليلى
ريما: لا لا مو معقول هاى ليلى
زهراء: طيب تعى ننده عليها
ريما: اى
زهرا: ليلى

– تلفت لهم ليلى وهى بالنيو لوك الجديد
ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

ليلى: شنو بدكم منى ..؟
ريما: شو هذا التغيير يا بنت وها الاستايل التحفه
ليلى: اى عشان تعرفوا لما ابى اتغير اتغير 180 درجه
ريما: اى اى مبين
زهراء: اش اش والله شساكه
ليلى: خلاص لا تتكلمون معى انا اصلا مسويه هيك بالعند فيكم
زهراء: خلاص بقى يا ليلى والله ما كان قصدنا
ريما: ايوه واحنا معترفين اننا تعدينا الحدود معك شويه
ليلى: اممم طيب خلاص حصل خير
زهراء تاخذها بالحضن: ايوه هى دى ليلى حبيتنا
ريما: اى بس قوللنا شنو هاى اللى عملتيه فى ورحك كيف ..؟
ليلى: ههههههه خليت بنت خالتى تسويه لى
زهراء: بس خطير بس فى شى مبالغ فيه خخ
ليلى: اى انا قولتها كذاا
ريما: يلا يا بنات جه دورنا لنروح المسابقات تبعنا
زهراء:اى يلا انا راحه ع كرة السله
ليلى: وانا راحه ع مادة العلوم
ريما: وانا راحه فريق المشجعات

– نشوف بعض بكره اوكى سلامووو

– نروح على بيت ام ريان
– ام ريان راحت جابت الخلاط اللى ما يشتغل
وقالها البائع انه العيب فينه انه يطلع كل اللى تخلطيه برات الخلاط خخ

راحت ام ليان مغلفها
وراحت ع بيت ام ريان ووضعت قدام البيت
ورنت الجرس وطارت ع بيتها

– ام ليان: منو ..؟
خرجت ام ليان لقت الخلاط اخذته ودخلت
ام ليان : شو هذا الخلاط جه والله جه فى وقته بدى اعمل شوية اكلات للاولاد

ام محمد تتصل على ام ليان:هلا
ام ليان: هلا يا بعد عمرى شحالج ..؟
ام محمد: بخير يا سكر وانتى
ام ليان: جود ترى الخلاط لسه جاى وبدى اطبخ طبخه حلوه ^^
ام محمد: خلاط ..؟ طيب
ام ليان: شنو فيك
ام محمد: ولا شىء
ام محمد: طيب ان ابروح شوف محمد عم يبكى
ام ليام : اوك بس لا تنسى انتى والشله معزومين عندى ع الغدا
ام محمد: من جد اوك ^^ بخبرهم وبنجى

ام ليآن دخلت المطبخ شافت صوره لها هى وام ريان وهما صغار
كانوا كتير صديقات ..

قالت تتصل عليها وتعزمها ع الغدا مع الرفيقات
ام ريام: الو
ام ليان: هلا ام ريان
ام ريان: شو فيك ..؟
الم ليان: ولا شىء بس انا كان بدى نتصالح
كفاينا زعل
ام ريان: شنو ..؟ انتى يلى تقولى هيك
ام ليان: ايوه
ام ريان: اوك ^^
ام ليان: طي يلا تعى ع بيتى
انا عازمه كل البنات اليوم
وانتى منهم طبعا
والشله تبعك هاتيها
بس اول تعى وساعدينا فى اعمال البيت
ام ريان: اه طبعا انا جايه

– ام ريان طبعا حسيت بالذنب وبدها تقولها ع شغلة الخلاط بس خايفه
يلا سوه يتكسر تانى
المهم راحت عندها

قعدوا يسولوفون هما الاتنين ويتذكرون وهم صغار
وقامت ام ليان بدها تخلط البيض بالكريمه فى الخلاط
تفتحه وحطته الفيه لساه هتضغط ع الزر
ام ريان:استنى
ام ليان: شنو ..؟
ام ريان: هاتى انا اعملها
ام ليانك لا ما يصير انتى ضيفه اقعدى واسترحى
ام ريان: ا بليز
ام ليان: قتلك ما يصير
ام رثان: هاتى

– قعدوا يتخانقوا منو تضغط ع الزر
لحد لما خبطوا بايدهم
واتفتح الخلاط
وطار البي والكريمه على ام ليان وام ريان

– ام ريان قعدت ساكته ما تكلم وفجاه
ام ليان: هههههههههههههه
ام ريان: ههههههههههه
ام ليان: شنو ها الخلاط المجنون يلا انتظرى احط عليكى شوية موى

– قعدوا يضحكون هما الاتنين ويرشوا ع بعض الدقيق والمنوى
وهيك رجعت الميه لمجاريها

المهم مخلاص حضروا الاكل وحطوا وجاء الاصحاب

-ام محمد وام صبا وام يزيد وام فيصل
يرنون الجرس
تفتح لهم ام ريان

– قعدوا منهدشين

ام محمد: م م منو ..؟
ام ريان: انى ^^
ام فيصل: كيف ام ريان فى منزل ام ليان ..؟
ام يزيد: يمكن غلطنا بالعنوان
ام صبا: اسفين كان قصدنا ام ليان

– ام ليان تخرج لهم
ام ليان: هههههههه تعوا هذا بيتى
ام محمد: هيدا بيتك طيب كيف ام ريان فى
ام ليان: كيف متل النتاس هيدى حببتى ^^
ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

ام ريان: احم احم .. يلا تفضلوا ع السفره
ام صبا: الله يهدى
ام يزيد: قوللنا طيف طبختكم ما بدنا عك ها
ام صبا: ههههههه ام يزيد همك ع بطنك يلا بينا

– قعدوا كلهم ياكلون يسولفون

– نروح على البنات الثلآث اسماء وشذى وغاده
ركبوا الباص وطالعين ع الريف
ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

غاده: الله والله الهوا هون حلو
اسماء: اى وما فى زحمه بالاتوبيس
شذى: ايوه عشان مفيش ناس بتروح الريف الا قليل

– وقف الاتوبيس ونزلوا البنات على بنت خالة شذى
شذى: تدق على الباب : هلا خالتى ..؟
خالة شذى: اهلا يا حبيبتى ازيكم تعالى
اسماء: ازيك يا خاله
غاده: شنو احوالك ..؟

خالة شذى: بخير انا سعيده جدا انكم راح تقضون ها اليوم معنا
شذى: وانا اكتر والله
غاده: ^^
خالة شذى: غرفتكم يلى هتباتوا فيها فوق تفضلون غيروا وانزلوا عشان افطركم فطار ريفى
شذى: يلا يا بنات

طلعوافوق طبعا بيتوت الريف مو متل البيوت العاديه ولا لبسهم
غاده تفتح الدولاب: واو شو هذا انا هلبس ها العابيه

اسماء: ههههههه اى وانا بعد
شذى: ايوه ^^

– لبسوا هما الثلاث عابيات الفلاحين وبينظروا فى المرايات
اسماء: ههههههه كانا ننظر لناس مو احنا
شذى: ايوه والله بس رايقه عليا الجلبيه
غاده: ههههه احلى شىء انها واسعه وفضفاضه ^^

– نزلوا وفطروا وطلعوا شوى يتشمون فى الحقول

ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

غاده: ياه منظر جميل اوى
شذى: اها وخاصه الزهور الحمرا والبيا
اسماء: تعالوا نصورها وبعدين نوريهم لاصحابنا
شذى: ايوه وتعالوا نتصور مع بعض كمان

– قعوا الثلاثه يتصورا فى كل الحقول وجمب الشجر
غاده: الحقوا شجرة توت
اسماء: طيب بلى يلحث بقى انا هبسقكمخليجية
شذى: استنوا يا عيال سبولى حبه

– راحوا الثلاثه ياكلون توت بس شافوا شىء غريب ..

-نرجع لشموخه وام تذكار وراحوا لبيت ام تذكار

ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

شموخ: يلا نحطها ع السرير وهاتى لى
مروحه وحله بها ميه
ام تذكار: حاضر
شموخه قعدت بتحط الموى على راس دانه وموجه لها الروحه لتقلل من درجه الحراره لين فاقت
دانه: منو
شموخ: يا هلا بيك ثانى شنو حاسه ..؟
دانه: مصدعه كتير
شموخ: معلش يومين وتخفين ^^
ام تذكار: حببتى دانه شنو حالك
دانه: بخير ..
ام تذكار: قلقتنى عليكى كتير
دانه: تسلمون انتم الاثنين
لكن مين انتى..؟
شموخ : انا موخ العز
ام تذكار: مينو ..؟ شموخ العز من منتدى سيدتى
شموخ: اى
ام تذكار: وش انا مصدومه كل هذه المده كنتى معى ولا فكرت اسالك منو انتى
شموخ: هههه يلا حصل خير
دانه: ان افرحانه انى شفتك كتير ^^
شموخ: وانى بعد حببتى
ام تذكار: لكن شنو كان جايبك هون شموخه
شموخ : انا كنت راحه لواحده قربتى قبل لا تصدمنى بالسياره
ام تذكار: ههههههه عسى ما تتضايقى بصلحها لك
شموخ: لا طبعا ولا يهمك هو خدش بسيط ^^

شموخ: المهم ان الازم اروح الحين وخلى بالك منها
ام تذكار: حاضر تعى اوصلك لين باب الشقه
ام تذكار: صراحه شموخ ما ارعف كيف اشكرك كنتى شهمه كتير وبنت بلد
وووقفتى جمبى من دون ما تعرفينى صراحه والله ان الى الفخر
انى التقيت بيكى
شموخ: لا تقولين هيك ^^
الاخوات لبعضها
يلا مع السلامه
ام تذكار: مع الف سلامه

-شيماء انا خايفه كتير من المسابقه خايفه افشل فيها
شوق: لا لا ان شاء الله هنكسب كلنا
أمل: بشروا ولا تنفروا
شيماء: ايوه عندكم حق هيدا اول اتختبار لى فى مسابقة المشجعات
والنصيبه ان بشاير داخله معى
انا خايفه هى تفوز وانا لا
شوق: عادى ممكن تفوزا انتم الاتنين
امل: ايوه ويلا بينا نروح قبل ما يقفلون انا وشوق راحين نعمل مسرحيه
شوق: ياى اخيرا هقف على خشبة المسرح
امل: ايوه هههههه
يلا بينا
شيماء: اه يا ندله منك لها ووتاركينى اروح لوحدى ماشى
راحت شيماء وشافت هديل وبشاير هناك
بشاير: شنو هذا هى داخله المسابقه معى اف
هديل: ^^
بشاير: وانتى هديل بتدخلى معى مسابقة المشجعات
هديل: لا
بشاير: ليش
هديل: هيك ما احب ها الحركات وما اقدر اعملها
بشاير: لا بليز ادخلى معى
هديل: اقولك لا
بشاير: هتدخلى
هديل: لا ما انى داخله ان اما احبها
بشاير: يعنى بتتركنى معاها انتى اصلا مو صديقتى انتى عجوتى وما بدى اشوفك تانى
هديل:/ اى من جد ان ااصلا اللى دايما واقفه معاك واوافقك ع كل شىء
انا اللى غلطانه
بشاير: ليكى الشر امك معى
هديل: لا ما لى الشرف انا غلطانه بجد عن اذنك
ولا تخاطبينى تانى
بشاير: طيب روحى عادى وجودك متل عدمه
هديل: اوك بنشوف

– راحوا بنات الاعداديه والثانويه لتقديم المسابقات وكلهم نجحوزا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تشاهدون فى الحلقه السادسه

-شيماء وبشاير .. متعاونين ..!!
-هديل صاحبت ريما ..
– ريما بعدت عن زهراء وليلى مشان هديل
– ام محمد وام يزيد وام فيصل وباقى الشله .. زياره سريعه عند ام تذكار
ليشوفوا دانه
– شوق وامل .. نجحوا نجاح مبهر
-شو هو الشىء الغريب اللى قابل غاده واسماء وشوق ..فى الريف ..؟
– ام محمد مسافره ..
ضيفية الحلقه القادمه: احساس دمعه

تحية قلمى

[ عسـgلـه اgى]

ياااااااااااه صرااحه حلقه في منتهى الروووعه صراااحه
عجبتني كتيييير وخليت الوالده تشووفها معايا وعجبتها
تسلمي حبيبتي عسوووله وفي انتظار حلقتك الجايه
على احر من الجمر محبتك : سيرينا
ط®ظ„ظٹط¬ظٹط©

هاي الحلقه عجبتني كتير كتير

يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااي

شو ممتع

عن جد انتي انسانه تستاهلي كل خير

مبدعه يا حياتي

مااااااااااااااااااااااا شاااء الله رووووووووووووعه

ماشاء الله عليكي مبدعه..

روووووووووووووووووووووووووووعه×روووووووووووووووووو وووووعه

حلوه الحلقه مره مره ^^ وحلو فكره نيولوك حقي خخخخ

اكيد الحلقه الجايه احلى ياحلوه

مره ثانيه اذا بتقابلو ضيفه الحلقه تاخذوني معاكم ههههههههههههه

يالله ننتظر الحلقه مليوووووووون خخخخ

يالله سلااااااااااااامو

الحلقة كتيييييييييير رووووووووعة

وبانتظار الاحداث في الحلقة الجاية

يعطيكي الف عافية حبيبتي

رووووووووووووووووووووووووووعه

بأأنتظــــــــــــــــأر الحلقه السادسه

الله يعيطكـ العافيه

سلمت يدآآآآآآآك…

شووووق…!!!

الفكرة راااااااائعه

واكيد الموضوع يستحق التثبيت

ميزة جديدة في جلب أعضاء المنتدى

مودتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.